Сучасний урок – шлях до формування творчої особистості учня

       Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:
      Те, що я чую, я забуваю.
      Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю.
      Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю      розуміти.
      Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я   набуваю знань і навичок.
      Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

На сьогодні в Україні створюються умови для переходу до гуманітарного, особистісно-орієнтованого, спрямованого на формування духовно багатої особистості навчання, з можливостями розкриття потенційних здібностей кожної людини. Стрімкий розвиток технологій висуває перед освітою нові завдання, що потребують перегляду її змісту, форм, методів і прийомів навчання.
Одними з основних інновацій у галузі освіти є інтерактивні технології навчання. Навчання має бути спрямоване не тільки і не стільки на засвоєння готових науково-практичних знань, а на можливість продукування нових знань, на розвиток креативності, гнучкості мислення, на моделювання нових способів діяльності.
Реалії сьогоднішнього дня вимагають нових підходів до організації навчального процесу в гімназії, зокрема, проведення уроку.
Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Це урок, на якому присутній демократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де жоден з них не боїться висловлювати свою думку і доводити її.
Для сучасного уроку характерними ознаками є:
-       варіативність і гнучкість структури уроку;
-       спрямованість уроку на особистість учня;
-       оптимізація форм роботи на уроці;
-       формування найважливіших компетентностей учнів;
-       співпраця вчителя і учня.
Статистика свідчить, що за свій педагогічний вік учитель проводить більше 25 тисяч уроків, а учень за час навчання в школі відвідує їх майже 12 тисяч.
Як побудувати сучасний урок? Як зробити так, щоб урок не тільки озброював учнів знаннями та вміннями, а й викликав би у дітей щирий інтерес, природню зацікавленість, формував би їхню творчу свідомість?
Цьому сприяє переорієнтація сучасної освіти на особистість учня, формування людини, спрямованої на самовиховання, потребує дотримання таких принципів організації навчально-виховного процесу, як гуманізація та гуманітаризація; єдність загальнолюдського та національного; розвиток і саморозвиток учнів у процесі навчання; співробітництво, співтворчість; індивідуалізація та диференціація; оптимізація процесу навчання.
Саме застосування інтерактивних технологій навчання дозволяє розвивати основи нестандартного мислення учнів, відхилитися від стереотипності у мисленні, розвиває уяву, навички комунікативного спілкування, інтелектуальну, емоційну, мотиваційну та інші сфери.
Однією з тенденцій оновлення навчання педагогами гімназії №1 «Надія» є пошук нестандартних (інноваційних) уроків. Педагогічна суть цих уроків полягає в такому структуруванні змісту й форми, які б викликали інтерес в учнів і сприяли б їхньому розвитку та вихованню.
Творчість учителя породжує творчість учня. Найефективніший той урок, на якому на всіх і на все вистачає часу й уваги, коли всім цікаво вчитись.
Така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть у процесі пізнання: або кожен учень має конкретне завдання, за виконання якого він повинен публічно відзвітуватися, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед класом (групою) завдання один з головних, інноваційних аспектів роботи педагогів гімназії.

Але нам слід пам’ятати, що будь-яка педагогічна технологія буде мертвою, якщо реальні люди, які її втілюють, не сприйматимуть її як цілісну систему. 
Розроблена і описана технологія - це одне, а її реалізація на уроці - зовсім інше, бо несе відбиток особистості, інтелекту конкретного вчителя, який здійснює навчання на кожному уроці шляхом застосування відповідних підходів до навчання

Комментариев нет:

Отправить комментарий